JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Sunday, July 22, 2018

Apa nak buat bila ada kepala jenahak yang besar?

Hihi kepala jenahak ni saya order kut wasap. Lula nak minta dia potong. Memang besar. So saya letak dalam freezer. Malas nak masak. Tapi hari ni pikir punya pikir keluarkan dan defrost maka terhasillah 3 resepi. bahagian isi buat sup kat anak2, yg tulang2 tu buat masak lemak cilipadi kat mama dan kepala buat broth je. lain kali senang nak buat kuah sup utk anak2. 



Kepala ikan jenahak 


Sup Jehak dah siap for Dayyan

Bahan2 simple je. tomato bawang bay leaf dan garam. Siap!

Masak lemak cilipadi kaw cara saya . Humban masuk timun sekali.

Resepi:
blend cilipadi dan bawang
masukkan santan dan air
campak serai sikit 
masukkan garam
masukan ikan dan timun
renih sampai semua masak. 

hihi. 

Dah siap.

Ada ikan kerisi goreng juga tak amik gambar pun.

Happy weekend,
Herny Hafiz

Post a Comment