Sunday, January 24, 2016

ibu menyusu perlukan tambahan kalsium

ada kenalan saya. anak no 3. umur 40 an. anak sebelum ni takda masalah breastfeeding. takde ambik apa2 supplemen..

kemudian yg no  3 ni katanya sebab kerja teruk lately, badan rasa letih tak bertenaga, susu pun merudum. so dia nak ESP untuk tambah tenaga.

Saya juga cadangkan ambil Ostematrix. Ostematrix ni bukan nak bagi boost susu tapi lebih kepada protection pada diri.

Bayangkan breastfeed semua anak, berapa liter dah susu terhasil. berapa banyak kalsik hilang.

Kesannya badan cepat lenguh2, gigi cepat luruh, jisim tulang berkurang. Saya bimbang cecah umur 50 tahun dan mula bongkok dan osteporosis.

Better protect diri sendiri jugak. apatah lagi kalau makanan harian pun tak berapa nak cukup khasiat kan?
Post a Comment