Friday, January 1, 2016

bahaya nugget

musim sekolah dah mula.
saya perhati kat facebook ibu2 mula kumpul resepi2 nak buat bekal anak.
tapi sayang sekali. ada yang bekalkan anakndengan nugget. baik tak perlu buat bekal.

saya lunnsama lah mungkin la akan masak bekal kat anak. basib lah anak saya jenis tak kisah. dia makan ringkas2 je.

saya cadang masak je nasi goreng letak sayur dan telur. lauk je tukar tukar ikan ke udang ke ayam ke. tengok lah macamana.


tahukah anda 50% nugget ayam tu bukan lah isi ayam tapi adalah lemak, tulang rawan serta salur2 darah dan usus.

jom kita amalkan pemakanan sihat untuk tahun baru.
Post a Comment