Monday, August 24, 2015

4 Vitamin Favourite Saya

hallo kawan2,
ni la satu bekas vitamin Shaklee Harian saya. senang letak je dalam ni sebab saya ni tak perlu tengok botol pon dah kenal.

Hari2 saya ambil 2 biji bcomplex, 1-2 biji vitalea, 4 biji vitamin C dan 4 biji ostematrix. tapi ada juga hari terbabas.

Antara ke semua jenis tu paling saya paksa di telan ialah Bcomplex.
sebabnya saya ni banyak berfikir & stress cepat kena sakit kepala dan migrain. Selain tu ibu yg merancang untuk hamil macam saya ni memang wajib la hari2 ambik bcomplex ni sebab ada asid folik. anda tau tak asid folik ni la zat utama untuk perkembangan tulang belakang baby tau. Tulang belakang ni la paling awal di bentuk.bila dah detect preggy tu tulang belakang dah ada. kalau kurang asid folik baby boleh cacat. nauzubillah min zalik. sebaiknya kita cuba la optimum sampai tip top ya.

Selain tu 4 biji Vita C haruslah sebab nak kulit licin, cerah tegang kan. takyah nak inject2 vitamin C maintain je 4 biji konsisten walaupun lambat hasilnya superb!

Ostematrix pun sama bagus untuk  migrain dan sakit kepala selain segala jenis sakit2 badan, lenguh cramp dan juga  maintain gigi kuat & elak osteoporosis. osteporosis bukan sekarang. anda tak ambik ostematrix sekarang takper lagi 20 tahun jangan menyesal la.. gigi habis gugur, badan bongkok.

Vitalea pulak multivitamin lah. bagi saya penting sebab saya ni berdiet kan. so banyak la tak cukup vitamin. badan pon cepat letih. so Vitalea ni ganti la mana2 yang gap tu.

ni la vitamin vitamin yang saya telan. anda nak bertenaga, sihat, cergas gojees  jangan la culas telan vitamin tau.

salam sayang,
herny hafiz.
Post a Comment