JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Wednesday, August 29, 2012

tuaian kecil untuk 2 beranak

tuaian hari ni cukup la untuk kami 2 beranak. Ada sedikit bayam, bendi muda, daun sup, daun bawang dan daun bayam malabar.

Sekarang agak kekurangan stok sayur organik. Hari ni saya semai kacang panjang galaxy dan kacang buncis. Kacang buncis ni agak mudah hidup dan cepat mendatangkan hasil.

Kangkung yang kurus saya siram air banyak2 dan tabur baja sikit.

Stok kecemasan yang sentiasa ada mesti lah daun bawang.

Pagi ni gardening amat merimaskan sebab ada anak kucing terbiar yang asyik menyendeng-nyendeng. Rimas betul.

huh! siap la petang nanti nak tangkap buang kat pasar!!

~ happy gardening~

5 comments:

Anonymous said...

bagus betul rajin berbudi pada tanah yek

ejaMaria said...

tangkap buang?... kesian... hihi... tapi saya pun tak suka kalau ada 'pendatang' mcm tu... ;p

kita pun kekurangan stok sayur... ramadhan tempoh hari tak bela sangat laman... jadi raya ni takde hasil... baru nak mula menyemai balik... ;p

hernyhafiz ^_^ said...

betul2 puas hati!

hernyhafiz ^_^ said...

buang di tempat yang lebih sesuai - pasar. rimas sebab suka main2 kat kaki. kang terpijak susah pulak.

jom buat stok jom!

Irfa said...

skrg 4 pokok pisang tengah berbuah
semalam dah tebang 1 pokok..3 pokok lagi mgkin seminggu lagi boleh tebang
sapa la nak makan pisang banyak2 mcm tu