JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Saturday, July 28, 2012

tomato

sebenarnya saya agak fed up fengan tomato. Kebelakangan ni saya langsung tak peduli. Cuma siram sekali sekala. Hari ni perasan ada 3 buah muncul. Tapi kehadiran bugs pun banyak. Harap-harap menjadi la.

11 comments:

mat jon said...

kiranya menjadi jugak la tomato tu. tunggu masak je buahnya. saya dah dua kali tak jadi. tunggu anak pokok semaian kali ketiga pulak ni, harap-haraplah elok nanti

wani sc said...

Alhamdulillah, menjadi juga :D
ni jenis tomato ceri ke herny? tomato ceri saya tengah berbunga juga tapi belum ada buah yang lekat lagi. tahniah!

Anonymous said...

pokok tomato saya dibelai tiap2 hari, kalah jaga anak. alhamdulillah menjadi. tapi sebelum ni byk kali jugak la kecewa. jangan give up

ummuaidan said...

Salam..besar jgk buah kan..bugs tuh sy rasa susah sikit nak control..

Mama Pongkey said...

Bestnya dah nak berbuah. Tu tomato jenis apa tu? Mealy bug ni memang penyibuk dan pengganggu tomato, pokok saya banyak yang menjadi sarang sebab rapat sangat :-( Yang mana saya sempat pindahkan ke terik matahari nampak pulih sikit. Kadang saya kutip mealybug dengan tangan, kadang tu tembak dengan air semasa menyiram.

hernyhafiz ^_^ said...

itu la.. nampak asyik berbunga luruh...tetiba dapat surprise camni best jugak

hernyhafiz ^_^ said...

terima kasih... ni tomato besar. bukan tomato ceri. tomato ceri saya tak bercambah lepas kena hujan lebat

hernyhafiz ^_^ said...

salam. harap2 dapat masak ranum. tak sabar nak rasa tomato organik.

hernyhafiz ^_^ said...

tomato jenis apa ye.. hihihi.. jenis besar la. tembak dengan air kuat tu is good idea. will try later..

olive said...

wah, surprise yg sgt menyeronokkan. the tomatoes look good! i put quite give up dgn tomato plant. it need lots of water, baja n tanah. but hasilnya tak guarantee kan. Nice to meet ur blog, Cik Herny. i baru ja nak ber-blog =) Olive

hernyhafiz ^_^ said...

Olive : thats why.. Masa saya jaga hari2 tuang air ikan byah tak jadi...bila saya biar berbuah pulak. Terma kadih sudi dunggah sini...