JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Sunday, July 22, 2012

putik buah

saya belek belek pokok tetiba nampak.... surprise!!!!

yay! markisa telah berbuah.. belek-belek wah labu pun dah berputik...

malangnya buah markisa pertamaku telah di rembat puteri.

12 comments:

shafirul suffian said...

steadyy ja si puteri... hati mak dia mesti hangatttt je kan.. hehehe...at least berbuah jugak..saya punya berbunga tapi tak berbuah...

hernyhafiz ^_^ said...

Bengang la jugak....tapi puasa kan n anak pula demam tu...seb baik ada lagi sebijik....

Puteri Purnama said...

Salam Herny,berapa lama dah tanam pokok markisa tu?
Bestkan labu dah berbuah, tinggal tunggu membesar.

mat jon said...

dah masak ke buah tu? ni pokok yang beli masa pesta floral tu ke?

hernyhafiz ^_^ said...

saya beli anak pokok sebenanya. dekat 2 bulan jugak sy tanam ni..

hernyhafiz ^_^ said...

haah. ni pokok yang di beli hari tu la. tak sempat masak anal dah kutip. ada lagi sebiji.. pokok nya kecik aja..

ejaMaria said...

waaa... jeles nya... kita punya markisa dah dua tahun tanam - tak nak dia berbuah...
eh... tuan yg tanam pun merajuk kalau lalu kat sebelah buat tak pandang je... bagi baja pun ndak tak nak - kecik hati... ;p

Mama Pongkey said...

Bestnya dah nak ada hasil. Cik Put terover excited, tu yang sampai petik tu. Alahai tak sampai hati nak marah. Nampak gaya saya pun kena beli anak pokok kalau nak merasa pokok markisa ni. Dah berminggu semai tak naik pun. Jiran depan rumah semai duluuuu dah nak berbunga dah, semai dari buahnya sahaja.

wani sc said...

sudah suratan. huhuhu. saya dah siap bagitau Sara awal-awal, "tengok tomato boleh, pegang jangan!" kih kih kih. hari-hari dia cangkung depan pokok tu, seram juga.

hernyhafiz ^_^ said...

yang ni sebenarnya duduk dalam pasu kecik tak sempat alih. tapi dah keluar akar besar dari pasu. saya biar je la

hernyhafiz ^_^ said...

beli anak memang cepat berbuah. tak sabar nk rasa markisa ni

hernyhafiz ^_^ said...

saya pulak tomato fail!! pokok besar tapi bunga luruh..