JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Thursday, July 26, 2012

mendebunga secara manual labu manis

pagi ni saya tinjau bunga pertama hari tu dah gugur. hari ni pulak nampak 3 bunga 2 betina 1 jantan. Merujuk kepada tutorial dari tuan Iskandar di blog tanam sendiri, saya cuba membuat pendebungaan manual.Malangnya anther ada ulat sekor disebabkan itu je jantan yang ada daku kawinkan juga. sian.. tak kawen nanti mati pulak.

8 comments:

Puteri Purnama said...

2 bunga betina 1 bunga jantan,macam mana pendebungaan, bunga jantan tu bahagi dua?

hernyhafiz ^_^ said...

Haah bahagi 2. Tawakkal :-x boleh ke?

Puteri Purnama said...

hehehe poligami tu labu.mungkin boleh, tawakkalah..insyallah.

hernyhafiz ^_^ said...

tak sempat lagi nak check bunga luruh ke tak.

mat jon said...

aper citer labu poligami, ada sukses..hehe

hernyhafiz ^_^ said...

Tak jadi :( dah luruh pun... Biar dia cari jidoh sendiri la....

Puteri Purnama said...

hahaha..saya dah cuba teknik poligami tu tak berjaya..tapi kalau keluar sepasang nanti,buatlah pendebungaan manual 1 utk.1, insyallah, jadi tu.

hernyhafiz ^_^ said...

Ada 2 pasang ni nak cuba lain lah..