JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Monday, June 4, 2012

Untuk semai esok

Malam ni rendam benih untuk di semai esok

7 comments:

wani sc said...

wah wah..nurse buat part time buka nursery..heheheee

banyak ni benih bunga matahari nak semai. mesti bersinar-sinar rumah kena suluh sunflowers raya nanti ;P

Puteri Purnama said...

salam herny,
benih halus2 tu, kalau dah rendam macam mana nak alih ke bekas semaian, hebat semangat you, tahniah.

ejaMaria said...

rajinnye...
nanti pas kat kita separuh... ;p

lynnhelite said...

kena rendam ker? i tak tau la.. main belasah pakai tanam jer..agaknya tu yg ada x hidup kot.. alamak..

hernyhafiz ^_^ said...

wani SC; harap2 la.... ada 3-4 variety ni.. moga2 tumbuh.

Puteripurnama:saya tk biasa rendam2 ni sebenarnya. ni first time.. belum semai lagi pun. maybe buang air tu pakai tisu kut.. ataupun campur je la 3 benih tu :p

ejamaria: rendam aje pun. belum semai lagi. hujan lebat pulak pagi ni.

Lyynhelite. tak rendam dalam tanah takut reput. rendam ni cepat sikit dia tumbuh.

mat jon said...

emmm biasanya kalau benih kecik ni gaulkan dengan secubit tanah baru disemai atas medium. seeloknya dalam bekas dulu la bukan atas tanah terus. emm benih salad pun biasanya kena rendam dulu ke?

hernyhafiz ^_^ said...

hari tu dh semai tak tumbuh..try semai lagi ni...