JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Thursday, June 28, 2012

labu manis


Labu manis ni nampaknya bila dah hidup memang mudah pulak tumbuh. Saya tak menaruh harapan yang tinggi sangat cukup la jika daapat menuai pucuk-pucuk labu aja. Pokok labu ini saya ajar supa dapat melilit pagar kat luar tu..nampaknya mendengar kata....
Published with Blogger-droid v2.0.6

9 comments:

ejaMaria said...

biar la dia berbuah... kan best... ;p

hernyhafiz ^_^ said...

EjaMaria» kalau berbuah memng best....:-x

PUTRI said...

saya dah lama tak bukak pintu belakang..hari tu bukak,ade pulak pokok labu menjalar..siap dah berputik...mungkin orang belakang rumah buang labu kat belakang kot...
pastu my mil amik pucuk dia buah gulai lemak...sedap! =)
macam senang je nak tanam labu,ek?
taman biji dia je ke?

hernyhafiz ^_^ said...

Putri»»» saya semai biji..dari 5 biji tumbuh 2 pokok.... Teringin nak makan pucuk labu..sysah dapat..last makan dalam 15 tahun lepas....

PUTRI said...

oo..kene semai jugak...
tp pokok tu tumbuh kat atas tanah-celah2-simen-yang-retak...huhu...
wah..dah lame tu...cepat2 petik buat gulai... =)

Anonymous said...

harap2 berbunga..ada la chance berbuah :D

Mama Pongkey said...

Saya pun baru aje menyemai labu 2 butir benih. Belum nampak apa-apa lagi. Er, kena semai banyak sikit ke?

Apa-apa pun, idea sayur lemak pucuk labu tu bunyinya sungguh menyelerakan. Teringin nak rasa.

hernyhafiz ^_^ said...

Putri»labu bila dah tumbuh ceoat pulak besar kan.....

Doyouthinkitsposibble» terima kasih sudi melawat ke sini..salam kenal...yer..,harap2 berbunga dan berbuah....

Mama pongkey» Nnti tmbuh la tu.,, masa awal siput suka ratah...

wani sc said...

ya lah kan. tak teringat pulak nak cari benih labu manis. rasanya macam nak kena cari ni, mana tau kalau mak datang dari kampung boleh dia masakkan lemak pucuk labu :)
tapi kalau buah labu ni tak banyak pollinator nampaknya kena hand pollinate kan untuk dapatkan buah?