JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Sunday, June 10, 2012

Cekur

Cekur bukan lah sejenis ulam yang popular si sebelah utara ni. Ataupun mungkin saya yang penah dengar ataupun lain namanya di utara. Hari ini balik dari kerja malam saya singgah di pasar kebetulan jumpa cekur di jual. Seikat rm1 ja. Saya pun beli dan tanya pada kawan-kawan fb. Ada yang cakap boleh tanam so saya korek pasu dan berharap cekur akan tumbuh.

10 comments:

Stephanie said...

Those cekur, they will grow ;-) Good job!

hernyhafiz ^_^ said...

Stephanie: thanx for visiting here. This is my first time i see cekur. Never taste it yet.

wani sc said...

suka makan ikan keli masak lemak cili api yang ditambah isi cekur. boleh bertambah-tambah-tambah nasi n__n

hernyhafiz ^_^ said...

Wani sc: sedap tu! Potong halus2 ke daun tu ? Saya tak biasa Mkn cekur

wani sc said...

masak lemak cili api tu bila dah nak siap tumbuk kasar sikit isi (rizom) cekur dan masuk dalam kuah (saya suka letak byk2) lepas tu daunnya hiris tak payah halus sangat. masuk sekali. agak dah didih tu kira dah boleh makan dah. ishh, kecur ahh. haha

cekur saya daunnya lebat tapi isinya tak berapa nak banyak. masih terpaksa beli kat pasar.

hernyhafiz ^_^ said...

Sedapnya! Boleh try nanti. Saya suka!

mat jon said...

yup betul macam wani sc cakap tu.. guna rizom masuk dalam gulai keli.. lagi satu kalau biasa masak perut lembu pun masuk kan hirisan rizom cekur ni dalam masakan. gerenti hilang bau hamis.

hernyhafiz ^_^ said...

Matjon: oh banyak gunanya cekup ni kan? Baru saya tau

yusuflaili(Goku) said...

salam kenal.
tak pernah tengok daun tu...boleh makan rupanya.

hernyhafiz ^_^ said...

Goku: terima kasih singgah sini. Saya pun baru nk cuba2kn cekur