JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Tuesday, June 19, 2012

bayam

Dah tengahari...tanah yang dah di siram pukul 8 pagi tadi dah kering.. Kesian pokok.. Pagi tadi tengok bayam segar.. Tengahari ni tengok daun dah bergulung. Ntah makhluk apa pulak yang bersarang. Bayam2 ni tak kena harvest sebab ciput sangat. Tapi yang di bawah pokok roselle dan pokok ulam raja tu nampak cam sihat ja. Mungkin esok nak kena harvest la tu. Nampak tak anak2 pokok ulam raja dah tumbuh sendiri tu..?

Esok saya rasa nak buat bubur lambuk aje la... Campak je apa2 sayur yang ada ni...

Published with Blogger-droid v2.0.6

7 comments:

wani sc said...

ok la tu, dah boleh tuai. saya punya bayam yang sepokok dah 2 kali harvest, sekarang dah nak lebat semula. walaupun cuma sepokok puas hati juga. hehe

hernyhafiz ^_^ said...

Wanisc: nampaknya esok lah....

hernyhafiz ^_^ said...
This comment has been removed by the author.
lynnhelite said...

soalan cepumas, bayam dicabut atau potong jer? Dia akan bertunas balik tak?

hernyhafiz ^_^ said...

Lynnhelite: tak perlu cabut potong bahagian yang lembut nanti dia akan tumbuh lagi..

lynnhelite said...

alamak herny, lynn tak tau. semlm dah try mkn first harvest, cabut 3 pokok yg paling besar, sygnya..

hernyhafiz ^_^ said...

Lynn, sayangnyer.......