Sunday, May 6, 2012

baja pokok

Semalam saya lihat lobak puutih saya mula berisi tapi kurus  ja. Saya pun tambahkan baja. Pagi ni saya tengok wahh kejap ja dah gemuk. Kuat makan rupanya

 
semalam saiznya lurus sama macam bahagian atas

yang ini pun sama..semalam saiznya macam bahagian atas tu

yang ini belum letak baja.. nanti petang saya letak dan tengok macamna hasilnya

ini lah baja yang saya gunakan- pemberian abang ipar saya yang mengusahakannya
Selain tu saya perhatikan serangan aphid mula menyerang balik. Time untuk semburan campuran minyak, bawang putih & sabun.

bena putih / white fly / aphid

Saya bercadang untuk alihkan pokok rosemary atas tanah. Tapi kena study dulu.. takut tak pasal2 mati pulak. 




Bunga bendi pun terus2 kembang. Kena semai lebih la..Hasil dari 1 pokok tak cukup la..

bunga bendi

anak2 pokok bendi.
Post a Comment