JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Tuesday, May 29, 2012

menunggu bunga matahari

Benih2 yang di semai 1 bulan lebih nampaknya  telah menunjukkan tanda2 nak berbunga. Hmm tak sabar rasanya tunggu mereka kembang ni... agak2 berapa lamakah lagi ya?

batch pertama saya main semai ja..tumbuh rimbun macam ni


batch kedua pula saya semai memanjang..

setiap pokok dah ada putik2 macam ni...
sekarang.. nak menyemai benih2 baru supaya dapat kembang masa raya nanti...

6 comments:

mat jon said...

kalau sebulan dah berputik, kalau nak ada bunga kembang masa raya boleh la tanam sekarang ye, petang ni jugak saya semai bunga matahari.

Puteri Purnama said...

wahh..kejap lagi berbunga lah tu..masa raya kita ramai2 kongsikan gambar bunga matahari tu nanti ye..hehehe, minta2 panjang umo.

wani sc said...

lebatnya daun-daun dia, guna baja cacing ke? sunflowers saya semua dah kembang. rasanya lagi seminggu dua mekar la bunga-bunga herny ni ;)

hernyhafiz ^_^ said...

puteri purnama: tengok ramai kawan2 yang dah kembang.. jeles tau..

wani SC: saya tak guna baja cacing. sayang..pakai baja tahi ayam ja...

TukangKebun said...

Batch satu dan 2 sama jenis atau yang lain?
P.S> Benih gladiolus batch sama yang saya kirim sekarang dekat kebun sebelah Sungai Buloh semuanya dah naik pucuk. Cuma si ayam pergi buat kes di situ, tertarik dengan pucuknya.

hernyhafiz ^_^ said...

batch 1 n 2 lain2.. hmm nanti seeds mesti jadi lain2 kan?sbab dekat2 ja... n today semai giant sunflower pulak..harap bloom masa raya nanti :)

gladiolus berapa lama (estimate) boleh berbunga ya?saya belum semai lagi... hari ni baru start berkebun.. ena study malam ni macam mana nak tanam gladiolus tu..esok wajib cari pasu!