JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Wednesday, May 16, 2012

menu makan tengahari


Semalam saya ke pasar. Beli lah sedikit stok makanan. Hari ni masak2 lagi untuk makan tengahari.




Untuk puteri  ikan kerapu stim bersama halia, lemon dan bawang putih. Letak lada hitam. Kemudian campur karot dan bendi 


Ini ikan pari  bakar. Lapik dengan daun kunyit, panggang bersama daun limau purut, serai dan sambal.

8 comments:

Syaz said...

terliur nyerrrrrr dah le posa arini..nak ikan bakar tuuuu...

hernyhafiz ^_^ said...

syaz:dugaan orang puasa..selamat menjalani ibadah puasa ya..

izan mama mia said...

rumah kt mn?...boleh singgah makan....hihihi..gurau jer,,,

Mama Pongkey said...

Eh kita pun puasa jugak. Kalaulah tak kerana tengah hujan lebat sekarang, rasa macam nak pergi berbuka kat gerai ikan bakar... Aduhaiiiii...

TukangKebun said...

Wah lama tak makan ikan pari bakar.
Puteri boleh makan black pepper ya...bagusnya...hero kecik kat sini susah nak pujuk makan kalau ada black pepper.

hernyhafiz ^_^ said...

izan mamamia: silakan jemput datang...

Mama Pongkey: wah kalau puasa memang slera tinggi kan..

TukangKebun : diana, masa start 1 tahun saya dah letak black pepper dalam sup, bubur. bagus kalau masa dia selsema..tapi tak boleh banyak sangat ..panas..

lynnhelite said...

i suka baca blog u sebab resepi nyer very simple, sgt praktikal. Org yg reti masak mcm i x suka bila kena letak benda2 pelik & byk. Keep posting ya! (hm..ringkas cam mana pun baca jer.. mcm semangat nak masak tapi..err..nanti,nanti..vitamin M tu terlebih)

hernyhafiz ^_^ said...

haha.. bagi saya nak dapatkan makanan sedap.. bahan fresh..salt n pepper..then grill/stim...its just nice!