JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Tuesday, May 15, 2012

kailan



Dalam banyak2 sayur saya rasa kailan yang paling lasak sikit. Bila dah pernah rasa kailan hasil tanam sendiri makin berkobar2 nak tanam kailan..Hari2 makan kailan pun takpe. Memang favourite saya. Harini balik dari kerja tengok kailan dalam pasu dah tumbuh pucuk. Seronok sangat. Dulu masa harvest pakchoy sekali ja terus mati..nampaknya kailan ni ada gaya boleh hidup panjang.
kailan tumbuh semula
kailan dalam pasu panjang..yang kecik2 tu nak kena alih sebab tak berdaya saing


kailan dalam bekas styrofoam
kailan dalam patch belakang rumah



kailan dalam patch depan rumah


patch belakang rumah.
 Di sebabkan kailan yang ada tak cukup lagi.. hari ni saya beli kailan kat pasar. 2 pokok rm2 :P untuk buat kailan ikan masin

5 comments:

Syaz said...

sini situ sana sini kailan...:D

hernyhafiz ^_^ said...

tak sabar tunggu diorang ni membesar..

ejaMaria said...

pasar punya tak sedap... ;p

Malay-Kadazan girl said...

Kailan masa dia membesar sama je rupa dengan broccoli dan cauliflower. Ada incident zaman dulu sebab tak label dan tanam dekat-dekat sepupu saya harvest cauliflower saya ingatkan kailan. Rasa pun lebih kurang je diri sendiri pun tak perasan ingat kailan. Sekali tengok keesokkan harinya manalah si cauliflower rupanya dah dalam perut.

hernyhafiz ^_^ said...

ejaMaria: kurang taste kan yang kat pesar. harap daun ja besar2..

Malay-Kadazan girl : so funny.. cauliflower berbunga dalam perut kut!