JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Monday, May 7, 2012

herba

Pokok-pokok herba adalah tanaman yang mdah berbanding sayur. Selain tu pokok herba ni tak digemari serangga/siput. Kebanyakannya saya tanam dan biarkan je..Dia tumbuh sendiri.. antara pokok herba yang saya tanam adalah yang digunakan dalam makanan harian.





bangun2 (cuban oregano)



pudina / mints
kesum
pandan


serai/ lemongrass

lengkuas

rosemary

ketumbar / coriander - nak buat macamana ya? kacau nanti mati pulak.. say biar je tak siram pun..

basil  kat belakang tu ada daun selom


6 comments:

wani sc said...

saya pernah beli sepasu rosemary kat cameron tapi sekejap je dah layu. tak tau macam mana nak biakkan :( nanti herny tunjuk la mcm mana nk buat, nak belajar jugak ni.
ketumbar saya baru pindah ke tapak tanaman kelmarin, nampak macam ok lagi. harap2 hidup la *crossing fingers*

hernyhafiz ^_^ said...

wani sc - saya pun tak biasa tanam. tapi kakak saya tanam kat rumah flat naik cantik ja.. dia ambik dari keratan batang aja... kena tunggu dia serasi dengan cuaca dulu baru kacau dia

hijaudaun said...

pokok rosemary saya dah nak mati kena serangan serangga.sekarang mcm hidup segan mati tak mau jer...sedih2

hernyhafiz ^_^ said...

hijau daun: eww... takutnya... kena cepat2 pakai biat daging panggang ni..kalau tak nanti takut tak merasa

putri putri mamapapa said...

herny...pokok ape yang sesuai tanam dalam pasu kecik?
saya cdg nak buh pokok2 yg boleh tanam dalam pasu kecik n letak kat tingkap dapur (masih bole dapat cahaya matahari)...

hernyhafiz ^_^ said...

putri putri mamapapa: pokok bawang pun cantik gak. pokok kesum. macam jugak boleh.lobak puih , sawi pakchoy pun saya letak pasu kecik2 ja... tapi kena baja seminggu sekali kalau tak nanti terbantut ja...