Saturday, May 5, 2012

cacing tanah

Sudah lama saya tak menyemai benih. Anak2 pokok yang disemai sebelum ni tiba2 botak je. Mesti kerja siput babi ni. harini cuaca elok jadi saya pun bersihkan garden ciput saya tu. Saya sediakan patch untuk taburkan benih bayam merah yang di beli di Cameron hari tu. selain tu saya pindah kan bayam putih ke tanah sebab macam bantut ja tumbuh dalam pasu tu. esok cuti so ada projek la esok.


Dalam cuaca yang dingin, tanah yang lembab, saya pun korek2 guna serampang kecik tu. banyak betul saya jumpa cacing tanah.Harini saya lebih bersedia :) ada yang cedera dan terputus..siann....


Tapi cacing tanah ni aktif tak sempat nak ambil gambar sekor2.. cuma sempat 2 ekor ni ja.
ni dah terputus

yang ni lak dah masuk dalam tanah
Post a Comment