JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Monday, April 16, 2012

orkid nan satu

Di antara pokok sayur/herba ada jgak la tanam orkid..ishh..berbunga jugak ye.. pasni boleh lah kumpul orkid pulak.. 




Sebelum ni ada jugak tanam orkid tapi memang hidup segan mati tak mau la..Tapi bila masuk blog2 tentang orkid. Pening kepala jugak.. Macam nak  kena study lebih jugak.. Saya kalau beli ja taktau pun apa nama dia..Kalau tau pun masa beli ja tau nama ..lepas tu lupa. Rasa macam nak buat satu sudut untuk rumah orkid la... ;)



4 comments:

Puteri Purnama said...

salam herny, wah cantiknya orkid ni..jenis orkid inilah yg saya nak sangat.Beli kat mana?

hernyhafiz ^_^ said...

saya beli kat nursery di penang botanical garden. akak tau namanya?

Puteri Purnama said...

hehehe..tak tahu..saya kalau tanam orkid langsung tak hidup..beli dalam pasu..merimbun..harga mencecah rm 100, penghujung ceritanye akan pupus,lama2 mati..langsung tak serasi..entah mana silapnya.

hernyhafiz ^_^ said...

saya punya orkid tak mati tapi nak naik bunga tu..lambat..ada 2 pokok ja yg rajin berbunga...saya letak tepi pagar ja...