JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Sunday, April 15, 2012

lobak putih kecil


Bila hari2 kerja dan hari hujan maka laman tanaman terabai dan rumput bermaharaja lela. Nasib baik bangla potong rumput ada hari ni. Jenguk2 sikit wahh .. lobak putih dah ada ubinya..suka-suka..

ni gambar close up...

sebenarnya besar jari kelingking ja...


 Ada juga 3 pot kailan yang makin subur.. bila nak boleh buat kailan ikan masin ni agaknya :) ku menunggu....

kailan 1
kailan 2
kailan 3

7 comments:

Iskandar Abdul Rashid said...

Dah tak lama tu boleh tuai. Kalau lobak putih, saya anggarkan lagi 2 minggu ia akan membesar sebesar bola golg. Masa tu paling enak dimakan. Kalilan pun lagi 2 minggu. Cantik sayur-sayur tu, cuna kailan ada tanda lintah bulan singgah. :)

iskandar

hernyhafiz ^_^ said...
This comment has been removed by the author.
hernyhafiz ^_^ said...

terima kasih.. ni benih kongsi dari tuan iskandar lah ni.. memang ada lintah bulan dan siput.geram betul..saya keja keluar sebelum sebuh balik 10 malam.. meriahnya tengok kat atas daun2 sayur.. sebelum masuk rumah kutip campak kat luar pagar....

wani sc said...

saya punya benih kongsi lobak putih belum tanam lagi..daun rimbun ye tapi ubinya kecik lagi..tak sabar nak semai :)

hernyhafiz ^_^ said...

mcm tak yakin ja..pot kecil ja tu..ada banyak lagi benih ..pasni kena semai lagi...

~~zana@pb~~ said...

Salam kenal hernyhafiz, seronoknya dpt main tanam2 pokok. Teringat masa sekolah dulu kelas sains pertanian, skrg dah takde agaknya.
Akak ada sepasu je kat rmh, itu pun hidup segan, nak mati lambat lagi kot.

hernyhafiz ^_^ said...

salam kenal zana, seronok juga.. baru ja berjinak2 sebenrnya- lama2 addict plak... :) terima kasih kunjung ke sini..