JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Thursday, April 26, 2012

harvest hasil sulung

Sesetengah  tanaman telah menunjukkan hasil.

Tapi hasil sulung ni biasala sikit2 saja. Kalau dibiarkan nanti lagi tak boleh rasa langsung.

So kutip la sikit2.. nak masak apa tak tau la...

campur2 la buat sup.

bayam putih. ni pun agak keras. bantut kot

2 kacang buncis. hasil sulung untuk batch ini

bendi singa sulung

bayam malabar

campur2 semua adalah cili sikit, kangkung sikit dan sawi

13 comments:

ejaMaria said...

goreng - sayur campur... ;p

hernyhafiz ^_^ said...

saya buat sayur tumis ja. letak telur sebijik makan 2 beranak :)

Anonymous said...

suka pulak dia

BugsCrafting said...

cantikla ibu dan anak sama2 cantik...
hmmm kuruih kuruih sayur ni..hehehe chaiyok chaiyok
nanti cikbugs pun nak tunjuk gak kebun sayoq yang hidup malu mati pun tak mau..hehehehe

Autumn Belle said...

Sikit-sika lama-lamanya akan menjadi bukit. Suatu permulaan yang baik and menggalakkan. Semoga tambah rezeki lagi di masa depan ya!

hernyhafiz ^_^ said...

tenkiu..tenkiu.... sayur kuruih..jaga lebih kurang saja. rasa nak boh baja fertigasi saja..time rajin hari2 tengok.... time sebuk siram pun tidak.sian... huhuhuhu

hernyhafiz ^_^ said...

aminn..tq singgah yer.. ni hasil 2,3 bulan. tak reti nak jaga campur tak pandai nak jaga..huhuhu... mengharap mood rajin datang balik ni..

Syaz said...

sronok tgk hasil tanaman kan...sayur tanam sendiri seap dia lain mcm..hihi

hijaudaun said...

boleh tahan jugak hasil tangan hijau herny ye...dah boleh berjimat beli sayur kat pasar.happy gardening.

hernyhafiz ^_^ said...

tanam sendiri memang rasa saya.. makan sampai habis..nikmat dia lain macam sikit.

hernyhafiz ^_^ said...

boleh la.. walaupun tak berapa subur sangat at least tak mati..:) baru saja nak berjinak2 ni..

linda@ibusumaiyah@tuttyfruity said...

bestnyer.....tak subur tu memula jer kot...dia nak warming up dulu..:)

hernyhafiz ^_^ said...

mudah2an lah...