JOM SHAKLEE!

anda nak dapatkan produk produk shaklee atau nak jadikan shaklee sebagai sumber pendapatan ? hubungi saya. whastapp 013 5825382 herny hafiz

Tuesday, April 17, 2012

anai-anai dalam pasu

Balik dari keja shift malam.. sempat la jenguk2 sekejap laman rumah..
anak pokok bunga matahari dah bercambah rupanya
Batch lama belum berbunga lagi. Agak rapat tanam tapi takut nak alihkan. Takut mati

Tengok dalam pasu pulak - lintah bulan ke siput ntah punya kerja


Pasu sebelahnya...semalam letak sabut kelapa sebab tanah cepat kering-- tapi terperasan ada sesuatu...

anai2?  hmmm... bahaya tak kat cambahan pokok tu....

4 comments:

Aida Awie said...

anai2...? ini bahaya, kut die dpt la masuk rumah kite, abih semua dia nak makan. dah jumpe tu baik spray dgn ridsect outdoor tu. kt bawah batu taman saya pun ade juga koloninya dulu. maklum tanah dkt kelapa sawit. cepat2 hubby spray n taburkan ubat anai2. naseb baik xnampak dah kelibatnya. sabut2 atau tanah yg campur ngan sabut ni rasanya mmg ade kes ni, sbb dulu beli tanah kompos pun jumpa anai2 dlm tanah tu.

hernyhafiz ^_^ said...

memang ada anai2 rumah saya ni..double storey..rumah lama dah berbelas2 tahun..baru2 ni lampu dah tercabut... tingkat atas ada anai2.. hmmm tahun lepas dah panggil pest control dah la mahal sekarang ada balik.. nak kena panggil lagi la tu..

Malay-Kadazan girl said...

Sihat nampak anak pokok matahari tu.

hernyhafiz ^_^ said...

tq sudi singgah.... harap2 nanti berbunga :)